Pre výber nábytku z pohodlia domova sa vlani rozhodlo viac ako 18 tisíc slovenských domácností. Vyplýva to z predajných štatistík najväčšieho slovenského e-shopu s nábytkom MT nábytok. Počet tých, ktorí si kúpili nábytok online u popredného predajcu, sa v minulom roku medziročne zvýšil o viac ako polovicu. Záujem je prevažne o skrine, ktoré si vybralo v internetovom obchode necelých 5 tisíc Slovákov, a postele, ktoré si kúpilo online takmer 3 tisíc slovenských domácností.
S rastúcou počítačovou gramotnosťou slovenskej populácie a takmer rutinným využívaním internetu na bežné činnosti rastie záujem Slovákov o nakupovanie nábytku online. „Rýchlosť, prehľadnosť a pohodlie. To sú hlavné argumenty, prečo sa Slováci začínajú prikláňať k nákupu nábytku z pohodlia domova,“ prezradila dôvody rastúceho záujmu o nákup nábytku online Petra Triščíková z najväčšieho e-shopu s nábytkom MT nábytok na Slovensku aj v Českej republike. Hoci je pre Slovákov stále dôležité obzrieť si tovar naživo, zvykajú si aj na výber online a prípadnú možnosť jeho vrátenia. „Tovar je možné vrátiť do 45 dní, ale vzhľadom na podrobné popisy a fotografie k sklamaniu po doručení takmer nedochádza,“ doplnila Triščíková.
Najväčší záujem je podľa štatistík spoločnosti MT nábytok o ťažší a väčší nábytok. Dôvodom je jednoduchá doprava, kedy zákazník nemusí riešiť dopravu veľkého kusu nábytku ani jeho váhu. Najčastejšie totiž Slováci na internete vyberajú skrine, postele, sedačky a pohovky. „Skríň sme v uplynulom roku predali viac ako 90 týždenne, postelí, sedačiek a pohoviek viac než 50 za týždeň. Priemerne u nás zákazník v minulom roku zaplatil pri každej objednávke 317 eur,“ doplnila Triščíková.
Kým v roku 2014 MT nábytok pomohol zariadiť viac ako 11 tisíc slovenských domácností, v roku 2015 to bolo už viac než 18 tisíc. Rastúci trend nákupu online je tak zrejmý. „Z malej spoločnosti s jednou požičanou dodávkou sme sa za päť rokov vypracovali na lídra na trhu v online predaji nábytku na Slovensku aj v Českej republike s obratom takmer 31 miliónov eur. Rast v konečnom dôsledku dokladá aj ten počet dodávok. Len za minulý rok sme ich počet navýšili z 20 na 64 dodávok a 15 kamiónov,“ dodala Petra Triščíková z e-shopu MT nábytok, ktorý sa od začiatku odlišoval práve vlastnou dopravou a tým, že sa nespoliehal na externé služby.