Ceny liekov na internete sa líšia až o 102 %, na Coldrexe sa dá ušetriť 2.12 eur

Ceny voľne predajných liekov sa na internete výrazne líšia. Ľudia tak môžu pri správnom nákupe znateľne ušetriť. Týka sa to najmä vitamínov a výživových doplnkov. Napríklad u Coldrexu v tabletách je rozdiel v cene u jednotlivých e-shopov až 102 %. Vyplýva to z výsledkov merania služby Karsa Monitor, ktorá analyzuje ceny tovaru v internetových obchodoch.

Prieskum aplikácie Karsa Monitor, ktorý porovnával ceny voľne predajných liekov, ukázal, že rozdiely v cenách zhodných produktov sa líšia u jednotlivých internetových obchodov dokonca o desiatky percent. Najväčší rozptyl cien zaznamenali analytici u liekov na trávenie a na chrípku. Napríklad u toboliek Imodium môže zákazník ušetriť správnym nákupom 40 %. U prípravku Espimisan je to až 62 %. Najväčší rozdiel cien bol zaregistrovaný v prípade Coldrexu, u jedného balenia sa cena v e-shopoch líšila o 102 %.

„Prekvapilo nás zistenie, že rovnaké produkty je možné na internete nakúpiť v skutočne veľkom cenovom rozptyle. Ide o špecifikum kategórie voľne predajných liekov i na slovenskom trhu. Napríklad v susednom Česku sa v tejto kategórii pohybujú rozdiely cien okolo 40 %. Z uskutočnenej analýzy je tak jasné, že ľudia môžu správnym nákupom liekov na internete výrazne ušetriť,“ uviedol Michal Ježek, riaditeľ spoločnosti Karsa Technologies, ktorá ponúka moderný cloudový nástroj Karsa Monitor pre analýzu cien produktov v reálnom čase. „Je zreteľné, že slovenské e-shopy menej sledujú konkurenciu a následkom toho nie sú pre zákazníka cenovo ľahko čitateľné,“ doplnil Ježek.

Čo sa týka porovnania konkrétnych e-shopov, ktoré sa špecializujú na predaj voľne predajných liekov, služba Karsa Monitor vyhodnotila ako obchod s najvýhodnejšou ponukou lekaren-karpatia.sk. Naopak najvyššie ceny sa vyskytovali v obchode eshop.zdravmat.sk. Priemerná hodnota cien produktov v týchto obchodoch sa líšila o 20 %.

Na slovenskom trhu s voľne predajnými liekmi cez internet je zatiaľ malá konkurencia. E-shopy tak nie sú nútené pracovať s cenou, aby prilákali zákazníkov,“ upozornil Michal Ježek zo spoločnosti Karsa Technologies. „Analýza napríklad ukázala, že za sledované dvojmesačné obdobie došlo k zmene ceny u vybraných produktov iba v niekoľko málo prípadoch. Tým sa Slovensko významne líši napríklad od českého trhu, kde je bežnou praxou preceňovať výrobky niekoľkokrát do mesiaca a tieto zmeny využiť pre marketingové účely,“ vysvetlil Ježek.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *