Aqualand Moravia navštívilo v roku 2015 viac ako 700 tisíc ľudí, počet rakúskych zákazníkov sa zdvojnásobil

Najväčší aquapark v Českej republike Aqualand Moravia navštívilo v roku 2015 viac ako 700 tisíc ľudí. To je zhruba o štvrtinu viac ako v predchádzajúcom roku. Do aquaparku prišiel tiež dvojnásobný počet rakúskych návštevníkov. Podľa štatistík aquaparku strávia ľudia v zariadení v zime asi 5 hodín, v letnom období o hodinu a pol viac. Najviac pritom za relaxáciou a zábavou prichádzajú v letných mesiacoch, cez víkendy a počas sviatkov. Aquapark plánuje otvorenie hotelu a rozšírenie centra.

V celoročnom priemere sú dvaja z desiatich návštevníkov slovenskí a dvaja rakúski zákazníci. V porovnaní s uplynulým rokom tak aquapark vyhľadáva približne 2x viac zahraničných zákazníkov. Vyplýva to z aktuálnych štatistík juhomoravského aquaparku Aqualand Moravia, ktorý v roku 2015 navštívilo viac než 700 tisíc ľudí. „Najsilnejšia návštevnosť zariadenia bola počas letných mesiacov, kedy je otvorená aj vonkajšia časť areálu s rozlohou 5 ha. Najviac ľudia jazdia cez víkendy, prípadne cez prázdniny alebo počas sviatkov,“ konštatoval riaditeľ Aqualand Moravia Petr Pavlacký. Podiel žien a mužov v rámci návštevnosti ostal vyrovnaný. Ženy aj naďalej preferujú saunový svet, muži zasa adrenalínové atrakcie. Priemerná doba návštevy sa v zime pohybuje okolo 5 hodín, v letných mesiacoch až o hodinu a pol viac. „Priemerná doba strávená v Aqualande Moravia mierne narastá. Je to dané neustále rozširujúcim sa množstvom aktivít, ktoré môžu návštevníci využiť,“ dodal Pavlacký.

V zime je záujem predovšetkým o termálne bazény, ktoré sú napájané geotermálnou vodou z miestneho termálneho vrtu z hĺbky až 1,3 kilometra. A tiež svet atrakcií. Šmykľavky a tobogany v juhomoravskom aquaparku totiž merajú viac ako 1,7 kilometra. „V zimnom období narastá záujem o wellness. Návštevníci využívajú nielen sauny a parné kabíny, ale dopriavajú si aj masáže, zábaly, kúpele v termálnej vode s priaznivými účinkami na organizmus alebo pre vytrénovanie imunity takzvanú kryokomoru. Veľkej obľube pre chvíle odpočinku sa teší nový vodný bar,“ popísal Pavlacký. V letnom období návštevníci preferujú vonkajší areál s rozlohou 5 ha s najväčším termálnym bazénom, detským bazénom, športovým bazénom a bazénom s vlnobitím. Prím hrajú dve gigantické vodné atrakcie Abyss a Boomerango. Napríklad len v priebehu augusta zavítalo do aquaparku ať 4 tisíc návštevníkov denne.

Najmodernejší aquapark v susednej Českej republike ku koncu roka avizoval nové investície. Na niektoré novinky sa môžu ľudia tešiť už v roku 2016. V lete 2016 budú ľudia môcť navštíviť novú chill out zónu. Tá ponúkne všetkým návštevníkom nové služby. Okrem privátnej lehátkovej zóny so servisom to bude aj letný bar či relaxačné centrum pre zážitkové masáže priamo pod letným nebom. Na jar aquapark otvorí novo postavený ubytovací komplex s viac než 100 lôžkami. Hotel vyrástol v bezprostrednej blízkosti areálu aquaparku a vyšiel na 60 miliónov českých korún. Nová časť parku na priľahlom pozemku s rozlohou 26 tisíc m2 privíta prvých návštevníkov najskôr v lete 2017. V súčasnosti sa pracuje na dokončení ideového zámeru.