Slováci začali kupovať zájazdy na leto 2015, za dovolenku míňajú 45 eur

Na slovenskom trhu výrazne narastá obľuba kupovania letnej dovolenky v režime first minute a ľudia svoje zájazdy nakupujú čím ďalej, tým skôr. Tento rok k prvej vlne nákupu dovoleniek v predstihu došlo už koncom októbra. Turisti priemerne nakupujú first minute zájazdy na leto 2015 v hodnote 45 eur na osobu. Poukazujú na to štatistiky cestovnej agentúry Invia, ktorá je najväčším internetovým predajcom zájazdov na tuzemskom trhu.

Cestovná agentúra Invia aktuálne registruje najväčší dopyt po dovolenkách na grécke ostrovy, ktoré tvoria 30 % z celkového dopytu po zájazdoch na leto 2015. Ľudia v prípade first minute pobytov s obľubou využívajú výrazné zľavy, ktoré sa pohybujú v rozmedzí od 10 % do 35 % v porovnaní s katalógovými cenami, a vítajú možnosť širokého výberu z doteraz nevypredaných kapacít.

Záujem o nákup letnej dovolenky v predstihu prejavujú v novembri najmä rodiny, ktoré vyhľadávajú ponuky s bezplatným pobytom pre deti. Práve zájazdy určené pre rodiny s deťmi sú rýchlo vypredané a v sezóne takmer nedostupné. First minute pobyty na jeseň nakupujú aj páry, ktoré sa radi vracajú na rovnaké miesto a nechcú riskovať vypredanie kapacít,“ informoval Ivan Šidla, marketingový manažér cestovnej agentúry Invia, ktorá je jednotkou v online predaji zájazdov na Slovensku.

K nárastu záujmu o first minute pobyty v tohtoročnej sezóne prispievajú špeciálne ponuky pre zákazníkov. Záujem je predovšetkým o benefity v podobe pobytu pre dieťa zdarma či možnosti zmeniť termín či lokalitu dovolenky aj týždeň pred plánovaným termínom. Cestovná agentúra Invia pre svojich klientov pripravila unikátnu akciu Šikovná záloha, vďaka ktorej umožňuje klientom zložiť len minimálny rezervačný poplatok už od 20 eur.

„Slovenskí turisti sa v minulosti nákupu zájazdu s veľkým predstihom obávali. Odrádzala ich hlavne nutnosť zloženia vysokej zálohy ešte pol roka pred dovolenkou. Preto sme znížili zálohu na symbolickú čiastku, ktorá začína už na 20 eur,“ vysvetlil Ivan Šidla z cestovnej agentúry Invia. „Turisti vďaka bonusom už nevnímajú nákup dovolenky v režime first minute ako rizikový, obľuba nákupu dovoleniek v predstihu preto výrazne narastá,“ uzavrel Šidla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *