Rok 2011 priniesol zvýšený záujem o dovolenky v Turecku

Rok 2011 priniesol v oblasti cestovného ruchu výrazne vyšší dopyt o dovolenky v Turecku, záujem o túto destináciu vzrástol medziročne takmer trojnásobne. Ukázali to súhrnné štatistiky cestovnej agentúry Invia.sk za rok 2011. Najväčší online predajca zájazdov vybavil za minulý rok viac než 22-tisíc zákazníkov, čo predstavuje 16% nárast oproti roku 2010.

Zatiaľ čo v roku 2010 sa počet predaných zájazdov cestovnej agentúry Invia.sk do tureckých letovísk pohyboval okolo 1500, v roku 2011 tento počet narástol na 4200. Turecko láka turistov najmä vďaka vysokej kvalite služieb a tiež prijateľným cenám. Naopak, tradične obľúbené destinácie ako Egypt a Grécko zaznamenali mierny odliv návštevníkov. V prípade Bulharska, ktoré bolo v roku 2010 treťou najobľúbenejšou lokalitou, došlo k poklesu záujmu dokonca až o 26%.

„Minulý rok priniesol oproti predchádzajúcim rokom takmer trojnásobne vyšší dopyt po zájazdoch do Turecka. Turecký cestovný ruch totiž ponúka služby na špičkovej úrovni. Tamojšie hotely sa zameriavajú na all inclusive pobyty, ktoré slovenskí zákazníci stále častejšie vyhľadávajú,“ uviedol Ivan Šidla, marketingový manažér cestovnej agentúry Invia.sk, ktorá je najväčším internetovým predajcom zájazdov na slovenskom trhu a ktorá v roku 2011 vykázala obrat 9 miliónov eur. „V letnom období boli zájazdy do Turecka jednoznačne najpredávanejšie. V celkovom porovnaní však víťazí Egypt, a to kvôli dĺžke turistickej sezóny, ktorá trvá od jari až do jesene,“ doplnil Šidla.

V roku 2011 míňali slovenskí turisti na dovolenkové zájazdy viac svojich úspor. Zatiaľ čo v roku 2010 registrovala cestovná agentúra Invia.sk za jednu objednávku v priemere 1 250 Eur, v roku 2011 vzrástla táto čiastka na 1 340 Eur. Ľudia totiž čoraz viac pri výberu dovolenky uprednostňujú kvalitnejšie služby. Stále častejšie dávajú prednosť leteckej doprave a all inclusive zájazdom.

„Tento rok očakávame, že sa ešte viac prehĺbia trendy z minulého roka. Ľudia sa pri výbere zájazdu budú viac sústreďovať na úroveň poskytovaných služieb. V prípade predajov letných dovoleniek bude podľa nás záujem o dovolenkové pobyty v Turecku ešte výraznejší,“ informoval Ivan Šidla z cestovnej agentúry Invia.sk. „Tomuto trendu sa už prispôsobujú niektoré cestovné kancelárie a práve do tureckých letovísk navyšujú kapacity ubytovania,“ doplnil Šidla.