Najväčší aquapark v susednej Českej republike, ktorý je od Bratislavy vzdialený približne hodinu cesty autom, navštívilo v roku 2016 viac ako 700 tisíc ľudí. V porovnaní s rokom 2014, kedy bol aquapark otvorený, je to o 40 % viac. Mnoho návštevníkov sa totiž začalo vracať aj niekoľkokrát ročne. Rekordy pritom turnikety lámu nielen tradične v lete, ale aj teraz v zime. Návštevníci oceňujú termálne bazény, vrátane toho vonkajšieho. Úspešný je aj hotel s výhľadom na Pavlovské vrchy, ktorý bol otvorený v roku 2016. Aqualand už ale plánuje ďalšie rozšírenie, ktoré ho má udržať na špičke lákajúcej celú pätinu návštevníkov z Rakúska.
Aqualand Moravia v zime priťahuje návštevníkov na bazény, ktoré sú napájané termálnou vodou z miestneho termálneho vrtu až z hĺbky 1,3 kilometra. A tiež na svet bohatých atrakcií. Šmykľavky a tobogany v neďalekom moravskom aquaparku len kúsok od nášho hlavného mesta totiž merajú viac ako 1,7 kilometra. Pre mnoho ľudí je tak návšteva Aqualandu ideálnym spôsobom, ako uniknúť pochmúrnemu počasiu. Veľmi dobre si ale unikátny areál viedol počas celého roka 2016. V ročnom porovnaní je z každých jeho 10 návštevníkov 6 českých, 2 zo Slovenska a 2 z Rakúska.
„V uplynulom polroku sledujeme trend ďalšieho nárastu rakúskych návštevníkov. Široko ďaleko v dosahu nášho aquaparku nie je iný s tak širokou ponukou služieb, takže prichádzajú ľudia napríklad sj z Viedne. Berieme to ako dôkaz kvality našich služieb, ale je to pre nás zároveň záväzok ďalej rozširovať vyžitie, aby aj pri opakovanej návšteve u nás ľudia stále nachádzali niečo nové,“ uviedol riaditeľ Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Silnou zbraňou je prepojenie aquaparku s rozsiahlou wellness zónou Forum Romanum, kde ľudia využívajú čoraz populárnejšie saunové ceremoniály, a to každú stredu, piatok a nedeľu. Unikátom je aj pool bar, vďaka ktorému si ľudia môžu dať vynikajúci drink bez toho, aby museli vyliezť z bazénu. Vzhľadom na vysokú obľúbenosť v roku 2016 pribudol ešte jeden. „V oboch vodných baroch sa v roku 2016 vypilo viac ako 60 tisíc litrov nápojov,“ doplnil Pavlacký.
V uplynulom roku sa napríklad výrazne rozrástol vonkajší areál, ktorý disponuje neuveriteľným počtom niekoľko tisíc lehátok, desiatkami slnečníkov, špeciálnymi reštauráciami či VIP zónou, v ktorej si návštevníci môžu v kľude a súkromí dopriať vonkajšie masáže. Rekordy láme aj hotel s výhľadom na Pálavské vrchy pomenovaný Aqualand Inn, ktorý bol otvorený v máji. Stavba stála približne 2,4 milióna eur a bola reakciou na dopyt návštevníkov, ktorí chceli v nádhernej krajine aj samotnom rozsiahlom aquaparku tráviť viac ako jeden deň.
„Prvý mesiac dosiahol hotel viac ako 50 % obsadenosť. V nasledujúcich letných mesiacoch neklesla obsadenosť pod 90 %. Na tejto úrovni sa ďalej drží aj vo všetkých mimosezónnych víkendoch, cez prázdniny a počas sviatkov. Najčastejšie využívajú hotel rodiny s deťmi a páry všetkých vekových kategórií,“ upresnil Pavlacký. Pribúda podľa neho aj záujem o firemné ubytovanie s konferenciami a teambuildingy priamo v aquaparku. V nasledujúcom roku Aqualand plánuje vybudovať ďalšie rodinné apartmány a bude investovať aj do ďalšieho vybavenia konferenčnej miestnosti. Hoteloví hostia majú už v cene voľný vstup do Aqualandu. Ďalej sa môžu klienti tešiť aj na mnoho nových zvýhodnených tematických balíčkov, stravovanie formou polpenzie zahrnuté v cene ubytovania a v zimnom období na raňajky podávané na vyhrievanej terase s výhľadom na Pálavské vrchy.
Ani tým sa ale rozrastanie služieb pre návštevníkov aquaparku nezastaví. „Teraz plánujeme rozšírenie aquaparku o ďalšiu časť. Už máme k dispozícii potrebné pozemky a v súčasnej dobe prebieha štúdia na dostavbu, ktorá by mala ponúknuť atrakcie známe z najlepších svetových vodných parkov. Hotovo by malo byť do dvoch rokov,“ dodal Pavlacký. Podľa neho aquapark súčasne buduje veľa prevádzkových vylepšení, ktoré síce návštevník neuvidí, ale vďaka šetreniu nákladov umožňujú držať cenu vstupného na nízkej úrovni.