Záujem o First Minuty sa tento rok zvýšil o 31 %. Slováci za zájazdy míňajú o 141 eur viac než vlani

Dopyt po nákupe dovoleniek na letnú sezónu sa medziročne zvýšil o 31 %. Ukázali to štatistiky cestovnej agentúry Invia týkajúce sa predaja First Minute zájazdov od 1. októbra 2013 do 31. marca 2014. Slováci s predstihom kupujú najčastejšie pobyty do Turecka, ktoré tvoria 24 % z celkového dopytu. Priemerná ceny pobytu na leto 2014 je 763 eur na osobu, čo je o 141 eur viac než v minulom roku.

V rebríčku najobľúbenejších lokalít pre tohtoročnú sezónu stojí na prvých miestach Turecko (24 %), Grécko (20 %) a Tunisko (13 %). V porovnaní s predchádzajúcim rokom najviac narástol dopyt práve po Tunisku, a to o 117 %. Na slovenskom trhu sa tiež v tomto roku zdvojnásobil dopyt po dovolenkách na gréckych ostrovoch a na Cypre. Naopak, v prípade slovenských turistov klesla popularita zájazdov na Kapverdské ostrovy, do Španielska a Egypta.

Slováci sú za First Minute pobyty na tento rok ochotní viac míňať. „Priemerná hodnota predaného zájazdu medziročne vzrástla o 23 %. Cena zájazdov narástla v prípade všetkých troch najobľúbenejších destinácií, najviac v prípade Grécka. Slováci tento rok investujú do dovolenky na gréckych ostrovoch o 217 eur viac ako vlani,“ uviedol Ivan Šidla, marketingový manažér spoločnosti Invia, ktorá je jednotkou slovenského trhu v oblasti predaja zájazdov cez internet. „Slovenskí turisti totiž čím ďalej častejšie vyžadujú stravu formou all inclusive. V gréckych hoteloch táto služba nie je samozrejmosťou a návštevníci si za ňu musia priplatiť,“ doplnil Šidla.

Za popularitou nákupu zájazdu v režime First Minute stoja vysoké zľavy oproti katalógovým cenám pobytov, tie sa pohybujú v rozmedzí od 10 % do 30 %. Zvýhodnené zájazdy na letnú sezónu je možné zakúpiť do konca apríla. Pri včasnom nákupe dovolenky môžu zákazníci navyše získať atraktívne bonusy, napríklad v podobe bezplatného pobytu pre deti, fakultatívneho výletu v destinácii či transferu na letisko zdarma.

„Slováci sa už naučili  nakupovať dovolenky v režime First Minute. Potvrdzuje to aj zvýšenie dopytu v porovnaní s minulým rokom bezmála o tretinu. Klienti pochopili, že čakať s nákupom letnej dovolenky sa nemusí oplatiť. Môže totiž dôjsť k vypredaniu kapacít obľúbených hotelov či termínov alebo už nebudú k dispozícii pobyty s atraktívnymi bonusmi,“ vysvetlil Ivan Šidla z cestovnej agentúry Invia. „First Minute zájazdy sú najpopulárnejšie v prípade rodín s deťmi. S obľubou využívajú možnosť  pre dieťa zdarma. Dokonca si rezervujú pobyty v hoteloch, ktoré ponúkajú dobré zázemie pre deti a zaujímavé animátorské programy,“ dodal Šidla.